De eerste weken! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Mirthe Pennings - WaarBenJij.nu De eerste weken! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Mirthe Pennings - WaarBenJij.nu

De eerste weken!

Door: Mirthe Pennings

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

09 September 2019 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Wat leuk dat je dit bekijkt. Nu jij dit leest zit je waarschijnlijk in het koude Nederland en ben ik nog aan het genieten van de zon en mijn laatste dagje vrij voordat mijn stage avontuur kan beginnen. Vind je het leuk om te weten waarom ik naar Spanje ben gegaan en hoe de eerste weken zijn verlopen? Blijf dan vooral lezen :)

Voor de mensen die mij nog niet heel goed kennen: Mijn naam is Mirthe Pennings, ik ben 17 jaar oud (eind deze maand hoop ik 18 te worden) en doe de opleiding Verpleegkunde niveau 4 in Doetinchem op het Graafschap College. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om met vrienden en familie dingen te doen, hou ik van sporten en zing ik graag. Dat laatste ga ik hier nog wel missen, want het is hier erg gehorig in ons appartement ;) Daarnaast woon ik in Nederland nog thuis bij mijn ouders, heb ik 2 lieve zussen en een ontzettende leuke vriend!

Ongeveer 2 jaar geleden ben ik begonnen aan de opleiding verpleegkunde. Het eerste jaar mocht ik stage lopen in de gehandicaptenzorg waar ik het ontzettend naar mijn zin heb gehad. Vervolgens mocht ik in het tweede jaar stage lopen in een verzorgingstehuis waar ik ook echt mega veel heb geleerd. En dan nu het derde leerjaar. Ik mag de aankomende periode stage lopen in het IMED Levante ziekenhuis in Benidorm. Mijn droom om naar het buitenland te gaan voor stage is er altijd al wel geweest. Aan het begin van mijn opleiding werd het al eens genoemd en dat leek me super gaaf. Wat toen nog zo ver weg was, is nu heel dichtbij.

Mensen vragen wel eens of ik heb getwijfeld, nou bij deze: Zeker! Ben ik niet te jong? Kan ik wel zo lang wegblijven van thuis? Krijg ik geen heimwee? Vooral toen ik Jasper (mijn vriend) 1,5 jaar geleden leerde kennen werd de keuze moeilijker om te maken. Het is niet makkelijk om zo ver weg van elkaar te zitten. Maar we geloven er allebei in dat het ons gaat lukken. Januari lijkt nog heel ver weg, maar hopelijk vliegt de tijd zo voorbij.

Afgelopen schooljaar hebben veel studenten op school hun ervaringen gedeeld over hun buitenlandstage. Hoe graag ik eerst naar Curaçao of Bonaire wou, zag ik persoonlijk zo veel voordelen aan Spanje. Naast dat het niet heel ver weg is, vertelde de studenten ook over het bemiddelingsbureau met wie ze mee gingen. Dit sprak mij helemaal aan. Het bemiddelingsbureau dat mij hier helpt heet: Estudiantes Costa Blanca. Dit is opgericht door een Nederlands echtpaar wat hier een paar jaar geleden naar toe is verhuisd. Super fijn, want dit bemiddelingsbureau regelt niet alleen je stage, maar kunnen ook zorgen voor een huisvesting. Daarnaast organiseren ze met de groep ook een paar leuke uitstapjes.

Na maanden samen met een vriendin van mij (Daniek Bulsink) ons te hebben voorbereid was het dan zo ver. Woensdag 28 augustus ben ik samen met andere studenten uit Nederland naar Spanje vertrokken voor ongeveer 5 maanden. Een groot voordeel is dat ik Daniek ken van school en het mijn achternicht is, zo kunnen wij samen (maar ook zeker met alle andere studenten) dit grote avontuur aan gaan.

De eerste dagen hier vond ik het best lastig. We kwamen op een woensdag aan en begonnen pas zondags aan de campus. Ik moest/moet erg wennen aan een hele boel hier. Alles is toch heel anders dan het vertrouwde Aalten. Allemaal nieuwe mensen, een appartement waar je op jezelf woon (gelukkig wel met 2 hele leuke meiden), een andere cultuur, taal, noem maar op! Gelukkig ging de tijd nog best snel en begon zondag de campus.

Van zondag t/m donderdag verbleven we met de hele groep van het zelfde bemiddelingsbureau als mij op de campus. Zondags begonnen we met het beklimmen van een berg en 's avonds sloten we de dag af met het eten van paella en het drinken van cocktails. Maandag begonnen de eerste lessen. Per dag had je 4 uur Spaanse les en 4 uur verpleegtechnische handelingen. Dit duurde tot woensdag. De verpleegtechnische handelingen voer je hier op de campus ook bij/op elkaar uit. Ondanks dat het even spannend was, heb ik super veel mogen leren. Van neusmaagsonde tot aan infusen plaatsen, we hebben een hele boel bij elkaar mogen doen. Na 3 intensieve dagen gingen we donderdag weer allemaal terug naar ons 'huisje' en begon het echte eigen leventje hier in Spanje.

Gelukkig voelde ik me na de campus al wat beter. Tuurlijk is het tot de dag van vandaag nog steeds mega wennen en mis ik thuis, mijn familie, vrienden en Jasper mega erg, maar ik weet dat ik dit avontuur aan kan en vooral wil gaan. Toen we donderdag thuis kwamen van de campus was ik nog vrij tot maandag. Heerlijk een lang weekend waarbij ik leuke dingen heb mogen doen met de groep studenten die in het zelfde dorp L'Alfás del Pi als mij wonen. We zijn naar het strand geweest, zwembaden bezocht, wezen hardlopen op een atletiekbaan, drankjes gedaan in de stad, naar de gaypride geweest en nog veel meer!

Vanochtend ben ik voor het eerst naar stage geweest. Hier heb ik samen met 3 andere studenten kennis gemaakt met de supervisor van het ziekenhuis en kreeg ik het een en ander te horen over hoe de aankomende weken er uit gaan zien. De eerste 2 weken mag ik met het verzorgende team meelopen om het ziekenhuis en de manier van werken een beetje te leren kennen. Daarna mag ik de verpleegkundige diensten draaien. Op welke afdeling ik ga beginnen is nog niet helemaal zeker. Dit krijg ik in verloop van deze week te horen.

Komende maand ga ik nog genieten van het lekkere weer. Ben ik heel benieuwd hoe stage zal verlopen en laat ik alles maar lekker op me af komen. Omdat schrijven met dyslexie niet mijn allergrootste talent is, weet ik niet hoe vaak ik iets zou plaatsen. Maar niet getreurd, ik zal beloven dat er af en toe iets online komt te staan.

Liefs en tot de volgende blog!

  • 09 September 2019 - 22:18

    Gerdien:

    Erg leuk om jet ervaringen te lezen
    Geniet!

  • 09 September 2019 - 22:23

    Opa En Oma Te Brake :

    Wat een prachtig verhaal Mirthe.
    We zijn nu al benieuwd naar het volgende verhaal.
    Succes met je stage.


  • 09 September 2019 - 22:27

    Alice Guliker :

    Lieve Mirthe.
    Fijn om te lezen hoe en wat je daar allemaal doet.
    En hoe het met je gaat .
    Knap geschreven hoor!
    Heel veel succes met alles wat je met stage lopen gaat leren.


    veel liefs uit Nijkerk .
    Dikke kus Alice


  • 09 September 2019 - 23:08

    Opa En Oma Pennings:

    Lieve Mirthe.Wat is dat leuk om je ervaringen te lezen nu we in Canada zijn.Lieve gr.van ons.

  • 09 September 2019 - 23:18

    Mieke:

    Heerlijk Mirthe! We gaan lekker meelezen en genieten!!

  • 09 September 2019 - 23:24

    Oma Rutgers:

    Mirthe, ik heb genoten van je verhaal. Ik hoop ook zo af en toe wat van je te horen, erg leuk. Bedankt dat ik mee mag genieten.
    Ik wens je daar heel veel studie plezier toe en tot het volgende verslag.
    Een lieve groet vanuit het koude Aalten.

  • 09 September 2019 - 23:34

    Thea Bulten:

    Leuk hoor Mirthe om je ervaringen te lezen.
    Ik hoop dat je een mooie tijd daar hebt.
    Heel veel succes gewenst. Groetjes Thea

  • 09 September 2019 - 23:42

    Denise & Evelien :

    Leuk te lezen Mirth! Geniet van alles! Knuffel vanuit hier

  • 10 September 2019 - 07:48

    Hester:

    Lieve Mirthe, wat zul jij gaan genieten daar!
    Kan niet wachten tot je volgende blog. Succes met je stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Mirthe

Ziekenhuis stage Benidorm.

Actief sinds 09 Sept. 2019
Verslag gelezen: 1019
Totaal aantal bezoekers 3830

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2019 - 19 Januari 2020

Buitenlandstage

Landen bezocht: