Familiebezoek + nog veel meer! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Mirthe Pennings - WaarBenJij.nu Familiebezoek + nog veel meer! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Mirthe Pennings - WaarBenJij.nu

Familiebezoek + nog veel meer!

Door: Mirthe Pennings

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

05 November 2019 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Daar ben ik weer met een nieuwe blog! Het duurde even wat langer dan normaal omdat ik afgelopen week niet kon typen op mijn laptop i.v.m. een ongelukje met mijn vinger op stage. Maar gelukkig is dat zo goed als over. Wil je weten wat er is gebeurd? En wil je weten wat ik deze maand allemaal heb gedaan? Lees dan vooral verder!

De vorige keer heb ik jullie al een hele boel verteld wat ik zowel doe op stage. Afgelopen maand liep ik nog steeds op de gewone verpleegafdeling stage. Hoe langer ik er liep, hoe leuker het werd. Ik kon collega's steeds beter verstaan. Ze lieten me uiteindelijk veel dingen zelf doen en ook de communicatie met de patiënten ging goed. Zo heb ik deze maand zelfstandig zonder begeleiding infusen mogen plaatsen, wonden mogen verzorgen, gips spalken maken, bloed mogen afnemen, maar ook heb ik mogen assisteren bij het nemen van een beenmergpunctie en nog veel meer.

Naast stage lopen hadden we deze maand ook veel vrije tijd. In het eerste weekend van oktober hebben we vooral genoten van de zon. Het was nog zeker 30 graden dat weekend dus zijn zaterdags naar het strand in Albir geweest. 's avonds zijn we met een paar bij elkaar wezen slapen. We hadden de hele woonkamer vol met matrassen gelegd en hebben een mega gezellige avond gehad. De volgende dag hebben we weer heerlijk aan het zwembad gelegen bij ons in de buurt en toen was het weekend alweer voorbij.

Ook de week erna ging ontzettend snel! Deze week was het erg druk op stage met vooral Nederlandse patiënten. Dit vond ik erg leuk en vooral ook heel fijn. Ook heb ik bij een Nederlandse patiënt een anamnese afgenomen en gevraagd om haar levensverhaal voor een opdracht van school. Persoonlijk vind ik dit heel interessant en leer ik hier heel veel van. Wat trouwens ook wel grappig is om te vertellen, is dat ik op een dinsdag avond toen ik thuis kwam, bij Pym 2 infusen heb geplaatst. Pym (vriendin die ik hier heb leren kennen) heeft namelijk hele fijne aders om op te prikken. Ze zei: 'Als je zelf spullen voor het plaatsen van infusen meeneemt naar huis, mag je bij mij wel een infuus plaatsen'. Zo gezegd, zo gedaan. Heerlijk op een dinsdagavond, in de woonkamer infusen geplaatst op een medestudent. Ja, hier kan het allemaal ;).

Die woensdag erna waren we vrij van stage omdat het hier een feestdag was. Samen met Daniek en Kim zijn we naar La Vila Joiosa geweest, waar later meer van de groep aankwamen. Dit is een super mooi dorpje met allemaal gekleurde huisjes en een prachtig strand. Hier hebben we ons de hele dag vermaakt en zijn aan het eind van de dag uiteten geweest met de hele groep bij een restaurant (La Castillio) wat gerund wordt door Nederlanders bij ons in het dorp. De week ging erg snel en dat weekend heb ik het lekker rustig aan gedaan en weer heerlijk veel bij het zwembad geweest.

Het weekend daarop was een van de leukste weekenden tot nu toe. Een weekend dat uiteindelijk heel anders liep dan dat ik had verwacht. De hele week op stage verheugde ik mij op die vrijdag. Die vrijdag na het werk zou ik namelijk eindelijk mijn ouders en zussen weer zien, wie ik al z'n 2 maand niet gezien had. Mijn moeder appte me nog toen ik klaar was met werk en ik liep richting hun toe. Na geknuffeld te hebben met mijn zussen en ouders vroegen ze om een leuke foto te maken. Ik, zo blond als je weet niet wat, bekeek de foto en zag niets opvallend. Totdat mijn vader zei: 'Ik heb ook een filmpje gemaakt', ik bekeek het filmpje en zag op de achtergrond iemand springen. Ik keek nog goed en dacht: 'Dit zal toch niet Jasper zijn?!' En ja hoor.. dat was het toch. Echt waar, ik kan niet omschrijven wat er toen in me om ging. Ik had het zooooo niet zien aankomen. Het was echt een mega grote verassing! Mijn weekend kon nu al helemaal niet meer stuk!

Ik had op stage geregeld dat ik maandags ook vrij zou zijn, zo had ik nog een dag langer met de familie. We hebben super leuke dingen gedaan met z'n allen. De eerste dagen hadden we vooral super lekker weer en zijn we naar de watervallen van Algar geweest. Ook zijn we naar dat dorpje geweest (La Vila Joiosa), om hun dit mooie dorpje te laten zien met de gekleurde huisjes en het mooie strand. We hebben deze dagen nog veel meer stranden bezocht, zijn naar soort van grotten geweest, heerlijk wezen uiteten en nog veel meer. Zelfs van de kleine momentjes heb ik genoten. Voor het slapen gaan een wandeling maken samen met Jasper langs het strand, uren kletsen, de zonsopgang bekijken op het balkon of lekker ouderwets met de fam boodschappen doen en vervolgens een heerlijke stamppot witte kool maken. Echt waar, niet te omschrijven wat voor fijn weekend ik heb gehad. Ze hebben mij woensdags op stage afgezet en zijn toen doorgereden naar het vliegveld.

Ik had de eerste dagen veel energie en was helemaal opgepept omdat ze waren geweest. Maar toen het weekend werd had ik van die baalmomenten. Dat weekend heb ik ook vrij weinig gedaan. Na dit weekend had ik wel een besef moment dat het (voor mij) niet heel goed is om een heel weekend thuis te zijn en niet veel te gaan ondernemen. Ondanks ik dat weekend tuurlijk wel veel vrienden zag die langs kwamen, was ik ook veel alleen en heb je dus tijd om na te denken. Nou 1 tip voor iedereen: Ga iets doen als je je rot voelt, want daardoor krijg je afleiding en denk je niet zoveel aan thuis. Maar goed, een leerpunt voor mezelf waar ik veel mee kan. Wel ben ik die zondagochtend naar een Nederlandse kerk geweest in Benidorm. Ondanks ik ongeveer de enige was onder de 65+, voelde ik mij wel echt welkom en iedereen was echt super aardig. De dienst ging wel wat anders dan dat ik normaal gewend ben. En het was toch best spannend om zo in je eentje er heen te gaan, maar ondanks dat, was het wel leuk om een keer te zien hoe het hier gaat!

Na dit weekend ging de laatste stage week voor mij in op de verpleegafdeling. Nogmaals, ik heb het hier ontzettend naar mijn zin gehad en heb het super positief kunnen afsluiten. Ik heb een grote pot snoep gekocht en een kaart als bedankje voor de afdeling en ben met een goed gevoel het weekend in gegaan. Het enige wat alleen die week is gebeurd is iets wat waarschijnlijk alle verpleegkundigen wel eens meemaken.. Op stage heb je namelijk ampullen (glazen buisjes met een vloeibaar medicijn erin), en de meeste ampullen kan je heel makkelijk openbreken en met een naald opzuigen en in de infuuszak spuiten. Nu was ik al een hele poos bezig met de medicatie, en stond alleen in de medicatie ruimte. Bij een van de laatste ampullen was ik even aan het struggelen. Ik kreeg de ampul namelijk niet doormidden gebroken. Na 3 keer proberen lukte het eindelijk.. maar niet op een normale manier haha. De ampul schoot half uit mijn handen en met de scherpe glasrand sneed ik in mijn vinger. Het bloedde als een rund. Ik wou me eerst niet aanstellen en dacht, doe er een pleister op en klaar. Maar het stopte niet met bloeden, dus ben toch maar naar mijn collega's gegaan. Zij hebben gelijk mijn hele vinger verbonden en er een arts bij gehaald omdat ze mij eerst naar de spoed eisende hulp wouden sturen om het te laten hechten. Gelukkig kreeg ik uiteindelijk zelf de keuze of ik het wou laten hechten of plakken en heb voor het laatste gekozen. Na wat lijm, hechtpleisters, 4 dagen met een spalkje gelopen en vervolgens met alleen verband gaat het nu goed en zit er alleen nog een klein pleistertje op. Maar ook dat hebben we weer meegemaakt, zelf patiënt zijn in een Spaans ziekenhuis ;).

Vrijdags waren Kim en ik vrij en zijn we naar Benidorm gegaan en zijn wezen jetskiën. Dit was zooo mega gaaf! Samen mochten we op 1 jetski en hebben we onderling afgewisseld. We zijn met de jetski naar het eiland 'Isla del Descubridor' gegaan. Dit ligt dicht aan de kust in Benidorm. Ook dit kan ik weer van mijn bucketlist halen. De rest van de middag heb ik heerlijk op het strand gelegen en s'avonds hebben we samen met Kim, Daniek, Stan en Edwin een leuke film gekeken.
Zaterdags heb ik de hele middag aan het zwembad gelegen, want hoe het er nu naar staat was dat het echte laatste warme weekend. Die avond hebben Stan en ik onze verjaardag gevierd. We hadden iedereen een kleur gegeven en zo moest iedereen die avond komen. Iedereen zag er geweldig uit en we hebben erg gelachen. Later op de avond zijn we naar Benidorm gegaan en zijn nog even wezen stappen (in die gekke kleding). Zondags weer lekker rustig aan gedaan en de avond afgesloten met een drankje in een hotel bij ons om de hoek. De eerste studenten vertrekken deze week alweer naar Nederland omdat ze hier 10 weken op stage waren..

Afgelopen maandag 4 november, ben ik voor het eerst gestart op de Intensive Care. Hierover ga ik jullie meer vertellen over een aantal weken als ik dit heb afgerond. Omdat ik zit met beroepsgeheim, en daarom niet te diep op stage in kan gaan, kan ik wel zeggen dat de eerste dag erg heftig was. Ik heb voor het eerst een reanimatie meegemaakt en ben er bij geweest wanneer verschillende patiënten in coma werden gebracht. Ik moet zeggen dat dit toch wel heel heftig is om te zien, ondanks ik het wel heel erg interessant vind en mensen graag wil helpen.

Over ongeveer een maand zal ik weer een nieuwe blog schrijven. Hierin meer over de Intensive Care en over het 2e bezoek.. Jasper komt namelijk vrijdag naar Benidorm! Okee, groetjes uit het zonnige Spanje!

Liefs Mirthe


  • 05 November 2019 - 18:21

    Hester:

    Wat een heerlijk verhaal Mirthe!! En wat fijn dat Jasper vrijdag weer komt!!
    Geniet er lekker van samen!!!♥️

  • 05 November 2019 - 18:34

    Christien:

    Hey mirthe

    Wat een super verhaal weer
    Succes op de IC en je kan het hè

    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal

    Succes een veel plezier daar

    Liefs
    Christien

  • 05 November 2019 - 18:57

    Rita:

    Prachtig om te lezen! Succes!!

  • 05 November 2019 - 20:53

    Alice Guliker:

    Lieve Mirthe

    Wat kan jij verhalen schrijven zeg .
    Mooi om te lezen wat je allemaal mee maakt .
    Heel veel succes op de IC .
    En natuurlijke weer hele fijne dagen toegewenst samen met Jasper . geniet ervan !!!
    Veel liefs vanuit Nijkerk

  • 12 November 2019 - 11:34

    Willemien Luimes :

    Hoi Mirthe,wat heb je een leuk stukje geschreven.Ik kan me voorstellen dat het een grote verrassing voor je was,dat Jasper ineens achter je stond. Wij wensen jou nog een goede stage voor de komende tijd,en veel plezier met Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Mirthe

Ziekenhuis stage Benidorm.

Actief sinds 09 Sept. 2019
Verslag gelezen: 1032
Totaal aantal bezoekers 3829

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2019 - 19 Januari 2020

Buitenlandstage

Landen bezocht: